Ramaitanar
Bine ati venit pe forum. Ca sa puteti posta trebuie sa va inregistrati. Va asteptam in Echipa Ramaitanar.

Ramaitanar


 
AcasaAcasa  ForumForum  PortalPortal  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  
Conectare
Utilizator:
Parola:
Conectare automata: 
:: Mi-am uitat parola
Ultimele subiecte
» piept de pui
Vin Ian 11, 2013 2:05 pm Scris de dianame

» Rețete sănătoase
Joi Oct 11, 2012 10:12 pm Scris de angelaiancu

» La multi ani, Corina.
Mier Sept 05, 2012 9:11 am Scris de ela

» Prajitura cu mere
Mier Iun 15, 2011 11:35 pm Scris de alina88

» La multi ani, Sidy (25 Aprilie)
Dum Mai 15, 2011 11:30 am Scris de corinapanait

» Ce pregatim azi? Tu ce ai facut? (2)
Lun Apr 11, 2011 7:58 am Scris de Sidy

» Prajitura cu mac
Lun Feb 21, 2011 12:41 am Scris de ramaitanar

» La multi ani, Hortensia (20 decembrie)
Dum Ian 09, 2011 12:49 am Scris de horty20

» La multi ani, Monel, 22 dec
Dum Dec 26, 2010 11:32 pm Scris de monel

» ELA - La multi ani !!!
Joi Noi 04, 2010 8:39 pm Scris de ela

Chat ramaitanar

Fitness

Distribuiți | 
 

 Cum sa gatesti sanatos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
ramaitanar
Fondator
Fondator
avatar

Steag :
Numarul mesajelor : 5610

Personal
Program serviciu Program serviciu: Luni: 5-7 pm; Marti: 3,30-5,30p.m; Miercuri: 12-13 p.m; 4.30-5.30 p.m; Joi: 6 - 8 pm; Vineri: 4-5 p.m
Descrierea ta: Roscata cu ochii verzi

MesajSubiect: Cum sa gatesti sanatos   Joi Mar 13, 2008 12:29 am

Ca sa nu distrugeti nutrienti importanti din mancare, invatati sa combinati alimentele si sa folositi temperatura potrivita prepararii lor.



Daca stiti sa gatiti mancarea la temperaturile potrivite, veti absorbi la maximum nutrienti importanti din alimente. Ca sa va intariti inima, oasele, imunitatea si sa va protejati celulele organismului de cancer, iata cateva sfaturi date de specialistii de la revista "Prevention".

1. Rosiile calite intaresc inima. Cand gatiti rosiile, un fitonutrient important pe care il contin acestea, licopenul, sufera anumite schimbari chimice care il fac mult mai usor de absorbit de catre organism. Licopenul este cel care le da tomatelor culoarea rosie si tot el le protejeaza celulele impotriva razelor soarelui. Studiile au aratat ca aceasta substanta este foarte importanta pentru organismul oamenilor deoarece intareste inima si reduce riscul de infarct si alte boli cardiace. "Incalzirea alimentelor in timpul gatitului ajuta intestinul sa absoarba mai mult licopen", sustin specialistii in nutritie.

Atunci cand faceti sosuri de tomate este de preferat sa le preparati cu ulei de masline. Inainte este recomandat sa le fierbeti la temperaturi ridicate, timp de 15-10 de minute. Puteti folosi, de asemenea, si rosii din conserva.

2. O enzima din usturoi protejeaza de cancer. Daca preparati mancaruri cu usturoi, tineti cont de faptul ca poate fi distrusa cea mai importanta enzima a usturoiului, alinaza. Aceasta substanta intareste imunitatea organismului si il protejeaza de cancer.

Sfatul este sa nu gatiti la temperaturi foarte ridicate. Dupa ce taiati cateii de usturoi bucatele, lasati-i intr-un castron pentru 15-20 de minute si abia apoi adaugati-i in tigaia incinsa. Cat vor sta in castron, cateii de usturoi vor genera niste compusi capabili sa reduca din efectele distrugatoare ale caldurii.

Pentru sanatatea voastra, este util sa mancati din cand in cand si usturoi crud. Incercati salatele in care adaugati si usturoi sau puneti-l pe o felie de paine prajita, alaturi de cateva felii de rosii si ceapa. Usturoiul este de asemenea bogat in minerale (calciu, magneziu, fier, seleniu, cupru, zinc, aluminiu) si are un continut de sulf de trei ori mai mare decat ceapa. Nu contine colesterol si are foarte putine fibre. Vitaminele C, B (mai putin B 12) se gasesc si ele in cantitate destul de mare in usturoi.

Nu doar alinaza din usturoi va protejeaza de cancer, ci si licopenul. Acesta din urma reduce in special riscul de cancer esofagian, gastric, de colon, precum si de prostata.

3. Alimentele acidulate se combina cu cele bogate in fier. Cand gatiti rosii sau alte alimente mai acide, puneti-le intr-un vas adanc de aluminiu sau intr-o oala, astfel incat sa nu se raspandeasca usor particulele de fier pe care le contin aceste produse. "Unele particule de fier de pe vasul de aluminiu se vor duce in mancare, dar acestea sunt suficient de mici incat sa nu dauneze organismului", spune Cyntia Sass, de la Asociatia Dietetica Americana.

De asemenea, este bine sa stiti ca merita sa combinati produse bogate in fier cu altele, acide, intrucat acestea din urma vor creste absorbtia de fier. "Daca fierul din carnea rosie se absoarbe simplu, pe cel din fasole, cereale si legume este mai greu sa-l asimilati si este indicat sa faceti combinatii cu alimente acide", spune Sass. Ea va sfatuieste, de exemplu, sa combinati fasolea cu rosiile.

4. Intariti oasele si imbunatatiti vederea. Daca adaugati avocado, ulei de masline, nuci si alte alimente care contin uleiuri sanatoase la carnea rosie, veti absorbi mai usor vitamine solubile in grasimi, cum sunt A, E si K. Acestea imbunatatesc vederea, cresc imunitatea si protejeaza impotriva osteoporozei si atacului de cord. "Grasimile actioneaza ca un transportator pentru ele".

5. Cum preparati o supa bogata in calciu. Daca gatiti o supa de pui, ar fi bine sa puneti si putin otet sau suc de rosii. Acidul din aceste alimente va interactiona cu nutrientii din oasele de pui, iar asta va creste continutul de calciu din supa cu 64%.



sursa: smon.ro

_________________
Beatricedesign, hobby
Sus In jos
http://piticii.myforum.ro
 
Cum sa gatesti sanatos
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Ramaitanar :: Casa, familie, copii :: Bucataria slabutului-
Mergi direct la: